siglasilozinca.ro folosește cookie-uri proprii și ale terților. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Poți citi mai multe aici.

6 criterii pentru alegerea fontului potrivit

SSL_ilustrareArticoleV9_1-01

O imagine spune cât o mie de cuvinte, dar felul în care sunt transpuse cuvintele în layout influențează felul în care imaginea unui brand este percepută. Felul în care alegem să redăm informația, fontul pe care îl folosim influențează felul în care aceasta este percepută.

Fiecare tip de font, cu serife, fără serife, script, modern, sunt potrivite pentru a transmite trăsături de brand. Așa cum scriam într-un articol anterior, suntem puternic influențați de culori atunci când vorbim despre brand-uri și decizii pe care le luăm, acestea inducându-ne anumite emoții și stări. La fel de important este și fontul pe care îl alegem să repezinte brand-ul nostru, el având semnificații la fel de puternice și valide ca cele ale culorilor.

Dacă, de exemplu, vrem ca business-ul nostru să fie perceput ca tradițional, să impună respect, putem alege un font cu serife. Dacă vrem ca business-ul să fie perceput ca stabil și modern ar trebui să ne orientăm către un font fără serife.

Vom puncta 6 elemente de design de care să ținem cont atât în construirea logo-ului cât și în redarea informațiilor în diferite materiale de comunicare în așa fel încât să fim siguri că alegem cel mai potrivit font pentru a transmite mesajul corect.

1. Alegerea fontului potrivit

Cele mai frecvent întâlnite categorii de fonturi și semnificațiile pe care le comportă atunci când sunt integrate în design-ul de logo sunt:

fonturile Serif sunt cele care au o linie (serifă) la terminația literelor – tradițional și profesional
fonturile Sans Serif nu au acea linie la terminația literelor – prospăt și modern
fonturile Script au aspectul scrisului de mână cu aspect cursiv, caligrafic și sunt de obicei decorative – sofisticate și feminine
fonturile Handwritten au aspectulul scrisului de mână dar sunt mai puțin formale și mai personale – prietenos și abordabil
fonturile Display sunt variate în design și stil. Se dovedesc soluții bune pentru logotipuri întrucât sunt unice.
SSL_ilustrareArticoleV9_1-02

2. Utilizarea mai multor fonturi

Dacă alegem să folosim mai multe fonturi într-un logo trebuie să ținem cont ca acestea să fie complementare, în același fel în care procedăm în cazul culorilor. În niciun caz un font Handwritten cu unul Script nu vor fi compatibile. Putem, de exemplu, să utilizăm un font Script cu un font Serif sau Sans Serif, care se vor echilibra din punct de vedere vizual. De asemenea, trebuie să ne limităm la utilizarea a două fonturi și nu mai multe, deoarece poate să fie prea multă informație de descifrat pentru ochiul uman, neștiind asupra căruia să își concentreze atenția.

SSL_ilustrareArticoleV9_1-03

3. Scalarea literelor

Fie că este Narrow (îngust) sau Wide (extins), scalarea orizontală poate să fie utilizată ca un stil de design care să definească personalitatea brand-ului.

SSL_ilustrareArticoleV9_1-04

4. Spațierea literelor

Tracking-ul este spatiul dintre toate literele dintr-un bloc de text. Kerning-ul este spațiul dintre doua litere consecutive.

Tracking-ul compact (tight tracking), în special aplicat unui font Bold, poate să aibă un impact foarte mare. Tracking-ul distant (loose tracking) poate să fie un tratament estetic pentru un aspect modern, sofisticat, în special dacă este utilizat cu majuscule integral.

SSL_ilustrareArticoleV9_1-05

5. Grosimea fontului

Un font îngroșat este puternic și îndrăzneț, pe când un font subțire este elegant și delicat.

SSL_ilustrareArticoleV9_1-06

6. Utilizarea majusculelor

Majusculele pot crea un aspect mai dinamic.

Minusculele pot să fie mai informale, mai abordabile.

SSL_ilustrareArticoleV9_1-07

Alegerea fonturilor nu trebuie să se oprească la logo ci trebuie luat în considerare și în celelalte eforturi de comunicare pe care le întreprinde brand-ul. Fonturile pe care le alegem trebuie să fie complementare și trebuie să fie potrivite pentru toate mediile de comunicare, atât online cât și offline, și să analizăm lizibilitatea acestora în funcție de mediul în care urmează să le utilizăm pentru a maximiza efectul.

Landing_page_Ebook_font

Gratuit! Ultimul Ebook Sigla si Lozinca