Importanța dezvoltării unui brand puternic încă de la lansarea business-ului
De ce trebuie să investesc în brand încă de la început? Este o întrebare frecvent întâlnită pe care o adresează antreprenorii sau la care măcar se gândesc. Cei mai mulți sunt reticenți să investească resurse financiare în brand încă de la începutul lansării business-ului deoarece sunt aspecte pe care le pot considera mai importante și în care pot aloca bugetele.
Sunt câteva etape importante prin care un antreprenor trebuie să treacă înainte de a ajunge la investirea bugetelor în branding. Înainte de toate trebuie să își pună la punct un plan de business, bazat pe un produs sau serviciu diferit de ce oferă piața și dezirabil de către consumator. Trebuie să studieze cu mare atenție piața, să facă o analiză atât din punct de vedere dinamică cât și contextul competițional în așa fel încât să își stabilească poziționarea dorită în piață cu o mai mare ușurință, lucru care îl va ajuta să se diferențieze ulterior.
Este important ca încă de la început să fie setate punctele de diferențiere care vor da personalitate brand-ului și îi vor contura o imagine în ochii consumatorilor. Poate că acesta este punctul cel mai dificil pentru că trebuie căutate cu adevărat acele aspecte care vă fac diferiți și dezirabili, acestea fiind cele care vor da personalitate brand-ului și care vor atrage consumatori loiali. Este un proces care durează, însă, cu cât veți aprofunda și veți căuta să găsiți cu adevărat puncte de diferențiere, cu atât mai ușor vă va fi ulterior.
După ce aveți toate premisele setate și puteți face o descriere a personalității, viziunii și valorilor brand-ului, puteți începe să investiți în dezvoltarea acestuia. Dat fiind că acum v-ați familiarizat cu adevărat cu competiția și ceea ce diferențiază propriul business de aceștia, puteți dezvolta un brand care să îl facă dezirabil. Parcurgând pașii de mai sus vă va fi mult mai ușor să construiți o identitate de brand relevantă, care să surprindă valorile și personalitatea brand-ului.
Este adevărat că este important produsul pe care îl oferim și că trebuie să convingem consumatorii prin produse și servicii de calitate, însă, nu este suficient. Brand-ul, felul în care împachetăm produsul nu este deloc de neglijat, el fiind cel care împinge produsul la raft și care îl favorizează în procesul de selecție. Un brand bine construit ne asigură trial, încercarea produsului, în timp ce produsul de o calitate susținută confirmă așteptările și ne asigură repetarea cumpărării și fidelizarea consumatorilor. Cu aceasta răspundem și la întrebarea adresată la începutul articolului, fără un brand care să îl susțină și care să îl facă să fie ușor de remarcat la raft, produsul poate să nu ajungă la consumator în așa fel încât să treacă în etapa de fidelizare, pentru că nu îl va determina pe consumator să îl încerce.
Cum să mă asigur că aleg cea mai bună soluție vizuală pentru brand-ul meu?
După ce v-ați clarificat care sunt cele mai importante atribute ale produsului, care vă diferențiază de competitori, pasul următor este găsirea partenerului care să rezoneze cu viziunea de business și să poată transpune într-un logo personalitatea brand-ului pe care ați gândit-o și conturat-o anterior.
3 întrebări la care trebuie să răspundă brand-ul și logo-ul create, ca să ne asigurăm că alegem soluția cea mai bună:
Surprinde spiritul brand-ului?
Se diferențiază de competitori?
Transmite cu ușurință domeniul sau industria în care activează?
În cele din urmă, asigurați-vă că alocați un buget suficient creării brand-ului. Este mai bine să investiți bugetul în mai puține activități, dar care să fie bine implementate și relevante și care să ajute brand-ul să se facă remarcat, decât să îl disipăm în cât mai multe direcții, fără rezultate remarcabile în niciuna dintre ele.
Încă un lucru care poate influența considerabil imaginea de brand este felul în care sunt transpuse cuvintele în layout. Fiecare tip de font ales transmite anumite trăsături de brand. Dacă doriți să vă asigurați că fontul folosit transmite imaginea de brand dorită, atunci parcurgeți cu atenție ebook-ul: „Cum să alegi fonturile perfecte pentru brand-ul tău”.