La ce să te aștepți înainte de a începe un proiect de branding
Facem proiecte de branding sau creare de brand fie când brand-ul nu există (în cazul unei companii de tip start-up sau al uneia care vrea să creeze un brand nou pentru un nou tip de produs sau serviciu), fie când se înlocuiește un brand vechi cu unul nou, fără să fie necesar de păstrat vreun element al manifestărilor vechi ale brand-ului.
Pentru că, în cazul multor clienți ai noștri, un proiect de branding este primul contact pe care îl au cu o agenție ca a noastră, am făcut o listă scurtă cu lucrurile de care clienții noștri au fost surprinși într-o măsură mai mică sau mai mare de-a lungul colaborării cu noi.
E important să îți dorești să faci acest proiect la fel de mult ca și noi
Un proiect de branding este rezultatul cerinței și nevoii tale de business, dublate de interesul, efortul și experiența noastră în branding. Ca atare, nu putem face proiectul dacă tu nu ți-l dorești – ăsta e motivul pentru care tu ai inițiativa, dar și meritul acestui proiect, și nu noi sau altcineva.
O să te întrebăm foarte multe lucruri despre categoria, compania și viziunea ta
Înainte de orice, e bine să recunoaștem încă de la început că probabil nu vom ști nici până la finalul proiectului atât de multe lucruri pe câte știi tu despre categoria, competitorii, produsele sau serviciile tale sau despre categoria de clienți pe care ți-i dorești sau despre viziunea ta despre dezvoltarea companiei și brand-ului tău. Ca să putem face un proiect care să aducă valoare viziunii tale, o să facem tot posibilul să înțelegem ce știi și ce îți dorești. Asta înseamnă că îți vom pune foarte multe întrebări, de răspunsul la care va depinde în mare măsură succesul proiectului de branding pe care îl facem împreună.
Vestea bună este că răspunsurile la întrebările noastre nu durează mai mult de o oră. Maxim o oră și jumătate, pentru categoriile pe care nu le cunoaștem foarte bine, dar astea sunt foarte puține. 🙂
Proiectul va dura atât cât vrei tu să dureze
Dacă am fi primit un leu de fiecare dată când am fost întrebați “când o să fie gata” sau “cât va dura totul”, probabil că am scrie acum acest articol de pe o plajă exotică, cu un cocktail colorat în mână. 🙂 Ce răspundem de fiecare dată clienților este că proiectul va fi atât de rapid pe cât îți dorești, deși nu mai puțin de 2 săptămâni.
Din experiența noastră, un proiect de creare de brand durează între 2 săptămâni și 6 luni. Diferența între aceste extreme este dată, aproape fără excepție, de viteza de reacție a clienților noștri privind oferirea de informații, răspunsul la întrebări, decizia privind soluția aleasă, dezvoltarea și trimiterea textelor, diverse aprobări și verificări etc. Oricât de grăbit ai fi, e bine să te aștepți la cel puțin o lună de zile ca durată a întregului proiect, pentru că, chiar dacă noi ne vom mișca foarte rapid, din moment ce proiectul tău este prioritatea noastră numărul unu și de el ne vom ocupa toată ziua, vei vedea că în compania ta vor fi și alte priorități care te vor împiedica să te dedici 100% proiectului pe care îl facem împreună.
Este vital să ne spui adevărul, tot adevărul și nimic mai mult decât adevărul despre brand-ul tău
Ca și în cazul tuturor tipurilor de consultanță, la noi e ca la doctor – dacă nu înțelegem unde te doare, va fi aproape imposibil să știm ce soluție ți se potrivește. De asta e important ca, în proiectul pe care îl dezvoltăm împreună, să cunoaștem situația și problemele așa cum sunt, fără cosmetizări și fără aproximări. Numai așa vom putea să ne putem toate cunoștințele și toată energia în sprijinul unel soluții care să te propulseze pe poziții superioare în categoria ta de produse și servicii.
O să-ți fie greu să alegi între soluțiile pe care ți le propunem
Pentru fiecare element livrabil, vei avea cel puțin 3 soluții alternative, din care o să-ți fie foarte greu să alegi. Cel mai des, le recomandăm clienților noștri din start-up-uri să meargă pe intuiția lor antreprenorială și respectiv să se consulte cu familia în cazul business-urilor de familie. O să te poți baza pe noi pentru recomandări sau explicații inteligibile și raționale și sigur că te putem ajuta să faci o cercetare de piață printre clienții tăi actuali și potențiali, însă primele gânduri și opțiunea inițială pe care le ai când vezi pentru prima dată soluțiile sunt cele pe care îți va fi cel mai confortabil să le urmezi.
La momentul când vei lua decizia, nu vei ști 100% dacă e alegerea corectă – acest lucru ți se va confirma pe parcurs, o dată cu succesul comercial și gradul de încredere pe care îl vei avea în brand-ul tău.
O să-ți placă să lucrezi cu noi
Clienții cărora nu le place să lucreze cu noi sunt atât de rari, încât putem spune că nici nu există – oricum, noi nu i-am cunoscut niciodată. 🙂 Asta se întâmplă pentru că branding-ul este o disciplină minunată, în aceeași măsură strategică și creativă, care aduce reacții pozitive și performanțe comerciale aproape imediate. Mai mult, echipa noastră știe exact ce are de făcut, comunică foarte bine, setează corect așteptările și îți stă oricând la dispoziție pentru discuții și recomandări.